Mi az infografika és hogyan készül?

Mi az infografika?

Az infografika alkalmazott grafikai terület, a rajz, fénykép és a szöveg együttes alkalmazása, mindezen területek formanyelvének felhasználásával létrejött illusztráció.

Több mint egy fénykép, összetettebb, mint egy rajz és sokkal informatívabb, mint az önmagában álló írott szöveg.

Az infografika célja

Célja minden esetben az információközlés.

A jó infografika

  1. figyelemfelkeltő,
  2. informatív,
  3. közérthető.

A nyomtatott sajtóban mindig kevés hellyel takarékosan bánik, adott nagyságú helyen többet mond el, mint a puszta szöveg, vagy sajtófotó.

Hogyan készül a jó infografika?

A jó infografika mindig 3 dolog – és ezzel párhuzamosan 3 szakterület – találkozásaként jön létre:

  1. a nyers adat, azaz az információ, amit tartalmaz (adatelemzés)
  2. az üzenet, amit át akarunk adni vele (kommunikáció)
  3. a grafika, ami gyönyörködtet és könnyen befogadhatóvá teszi az egészet (dizájn)

Forrás: wikipédia

 

idezet21. Fogalmazd meg egy mondatban, hogy mit fog üzenni a grafikád!
Ez legyen tömör és konkrét. Amíg ez nincs meg, ne is lépj tovább!
Példa jó üzenetre 1: “Az elmúlt évben cégünk XY-ágazata Z%-kal több profitot termelt és ezzel átvette a vezetést a többi ágazat felett. Gratulálunk az XY ágazatnak!”

Példa jó üzenetre 2: “Jól láthatóan nagyságrendi különbség van a lekváros, a kakaós és a túrós palacsinta fogyasztás között. Itt az ideje, hogy kitaláljuk, hogy mit kezdjünk ezzel.”

Példa a túl bonyolult, túl általános üzenetre: “Voltak lehetőségek az elmúlt hetekben, amiket elszalasztottunk. De emiatt ne fájjon senkinek sem a feje, pénzügyileg még mindig kedvező helyzetben vagyunk, habár a reklámköltségeinket vissza kell fogni.”

2. Válaszd ki a megfelelő adatot.
Mi támasztja alá a fenti üzenetet? Ami igen, az maradhat, minden egyebet most kihagyhatsz! Személyszerint én azt javaslom, hogy ha nincs sok időd, egyszerre csak 2 dimenzióban gondolkozz. Ilyenek lehetnek:
– idő vs. pénz
– csoportok vs. csoportok mérete
– befektetés vs megtérülés
– stb…

3. Használj egyszerűábrákat.
Ha megvan az üzenet és az adat, egy olyan ábrát próbálj létrehozni, amit maximum 5 másodperc felfogni! A helyes chart kiválasztásáról (ami szintén egy külön “művészet”) és a megfelelő grafika megálmodásáról későbbi cikkekben fogok beszélni. Viszont ha alapábrákban gondolkozol, akkor biztos, hogy nagy hibát nem véthetsz. Hajrá venn-diagrammok, halmazábrák, grafikonok!

+1. A végleges megvalósítás már részben a saját grafikai készségeiden is múlik… de ne feledd, ha nem vagy Photoshop-guru, akkor sem vagy bajban! PowerPoint-ban és Prezi.com-ban is lehet nagyokat varázsolni az előre beépítétt ábrákkal.
Amire inkább szükséged lehet ennél a pontnál, az egy kis inspiráció.
Fantasztikusan érdekes és gyönyörű infografikákat találsz itt, az egyik leghíresebb weboldalon a témában:       http://www.informationisbeautiful.net

Forrás a fenti idézethez az infografikáról

Készíts te is infografikát!

Itt nézelődj és készíts te is infografikát!

 

idezet2Miért jó, ha van infografikánk?

  • időt spórolunk annak, akinek el akarjuk juttatni a szürkeállományába az információt – ezért kedvelni fog minket, ha potenciális megrendelőnk
  • az infografika könnyen megosztható közösségi oldalakon
  • a csatolt kép miatt nagyobb rákattintási arányt lehet elérni a közösségi megosztásokból
  • az emberek 65%-a vizuálisan tanul, az információ min. 75%-át látás útján fogadjuk be – az infografika ezt a folyamatot gyorsítja fel
  • az infografika a tartalommarketing egyik eszköze

Forrás

Példának, mivel most nagyon aktuális, GMO témájú infografikát kerestem

infographic-ISSSA-2013-GMO-1-621x1024

Infografika forrása

Mást is érdekelhet. Add tovább.
Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest
0Tweet about this on Twitter
Twitter

Kategóriák

1 thought on “Mi az infografika és hogyan készül?

  1. Pingback: Infografika az élelmiszerbiztonságról | Gyomdoktor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..